Monday, June 29, 2009

PERKEPISMA...27-28 Jun 2009

Assalamualaikum...

Alhamdulillah..pada 27 Jun aku terpilih untuk bersama-sama menghadirkan diri dalam usrah yang dianjurkan oleh PERKEPISMA..ini adalah kali pertama aku menyertai mereka setelah beberapa kali merancang untuk ikut serta tetapi ada komitmen lain di kampus yang perlu diutamakan.

Buat saudari Raufa..terima kasih atas kesudian mengalu-alukan kedatangan aku..

ini adalah sedikit perjalanan yang dilalui sepanjang 2 hari tersebut:

9.00am: bergerak dari Kolej Ungku Omar ke stesen KTM tanjung Malim.
9.45am: KTM bergerak menuju ke Rawang
10.35am: tiba di stesen Rawang. Bertukar tren untuk ke KL Sentral
10.50am: Tren dari Rawang bergerak ke KL Sentral
11.35am: tiba di KL Sentral

sampei rah KL sentral ada 2 orang mbiak ompuan sarawak nyambut kamek. Nya duak ya Raufa dengan Eda. Makseh la tak duak :).

lekak ya kamekorang nunggu cdak lain sebelum menaiki tren ke Nilai.
ramei juak mekorang, ompuan 3 orang, kamek, raufa dan eda. yang lelaki kamek ingat abg isz, abg azrul, adik2 lelaki yang kamek pun sik ingat nama cdak.

sampe rak stesen bangi ada 2 orang gik miak sarawak, mun xsalah sorang ya gjan dan yang ompuan ya hurun ain. jadi ompun jadi 4 orang la.

tok adalah kali pertama kamek pergi ke Nilai, I mean UIA Nilai.

abis Usrah di UIA Nilai mekorang pun balit ke KL Sentral nait KTM. lekak ya nait putra untuk balit ke UIA Gombak. Berambeh semalam di UIA GOmbak di bilit eda.

28 Jun 2009.
Pagi ya tek Raufa rancang nak ajak mekduak eda pergi kedai buku. kamek on ajak, sebab nang gila buku pun cuma sik ada duit jak time ya.

Tapi sebelum pergi kedai ya, cdak abg isz dan abg azrul ajak pergi ngabas Ustaz Awang Pon di SMC Shah Alam, wad 519. walaupun kamek sik pernah kenal sapa nya dan sik pernah datang ke mana-man kuliah nya, tapi kamek tauk nya adalah seorang yang disegani di Sarawak tok. Seorang yang konsisten dalam memperjuangkan Islam di Bumi Kenyalang.

balit dari Shah Alam dalam pukul 4.00 pm mekorang sampe KL Sentral. Lekak ya nait Putra pergi Masjid Jamek. Nak pergi kedai buku. kol 5 mekorang berpisah. kamek ke Pudu untuk balit ke tanjung malim, eda dan raufa balit ke UIA Gombak. sebelum balit ya kamek singgah di MyDin kejap, beli barang lekakya nait bas balit Tanjung Malim pukul 6.00 pm. dalam pukul 7.30 pm kamek sampe di kolej.



Alhamdulillah, 2 hari yang bermakna. Walupun penat tapi bahagia.
Semoga kamek diberi peluang agik untuk berkumpul rame2 dengan mbiak sarawak :).

makseh tok cdak UIA Gombak, UIA Nilai dan UIA PJ. boh jerak jemput kamek dan Geng UPSI join program ktkorang agik kelak.

(maaf, teruja hendak berbahasa Sarawak sehinggakan entri ini menggunakan bahasa Sarawak )

tok lebih lanjut, bolehla ke pautan berikut:
Abang Azrul, - Penulis buku GALAKSI MUHSININ
Raufa,
Hurun,
PERKEPIS.

No comments: