Saturday, November 21, 2009

Ampunkan aku Ya Allah, Maafkan aku wahai teman

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah. esok 22 november 2009 saya akan berangkat balik ke kampung halaman, Sarawak ibu pertiwiku.

Alhamdulillah, esok hari terakhir saya berada di UPSI.

Alhamdulillah, esok saya akan berjumpa dengan keluarga saya.

Alhamdulillah.

Alhamdulillah.

Sebelum balik, 17 November 2009 saya sempat menjenguk sekolah tempat saya berpraktikum nanti. Mengenal erti GURU bukan sekadar berkuliah di UPSI tetapi menjadi guru pelatih di sekolah. Itulah realiti sebenar hidup seorang guru.

Terima kasih buat sahabat, Ainin Nadzrah, Zunaizah, kak Hani dan Kak iz sama mengharungi perjalanan hampir separuh hari menaiki kenderaan awam, SMK Seri Sepang bukan dekat, hampir 3 jam perjalanan baru sampai. 4 dariapda kami ada lesen kereta tapi smeua tak berani nak drive lagipun xberapa tahu sangat jalan.

*************************************************
Ya Allah, bantu hambaMu.
*************************************************
Maaf buat teman-teman saya sepanjang saya di UPSI andai saya terkasar bahasa atau tersilap bicara.

Maaf sebab kadang-kadang saya merajuk atau marah. Saya akui saya kuat merajuk. Tapi saya diamkan sahaja. Andai ada yang terasa, sebab saya akan berdiam diri apabila dalam keadaan ini. Tapi xmengapa, dia akan sejuk sendiri.

Maaf kepada sesiapa yang saya tak terbayar hutangnya. Dan kepada sesiapa yang berhutang dengan saya InsyaAllah saya halalkan ( tapi kena beringat lain kali, sedih juga bila orang buat tak tahu je dengan hutang-hutang mereka, sebab saya pun bukan anak orang kaya. Ada juga la terasa). Saya bukan jenis suka mendesak dan saya tak akan menuntut bayaran hutang kecuali si penghutang yang beringat sendiri. Cuma peringatan di sini, jika berhutang, cepat-cepat la bayar.

Maaf andai layanan saya pada sahabat-sahabat. Saya bukan seorang yang pandai sangat melayan orang. Sebab sejak dari sekolah menengah saya biasa berseorangan. Sudah terbiasa berdikari.

*************************************************
Saya akan pergi tinggalkan bumi tanjungmalim ini. Mungkin sementara waktu atau selama-lamanya. Datang sebagai alumnni semasa pesta konvokesyen nanti. Selepas itu, mungkin saya tidak akan hadir ke UPSI lagi kecuali ada hal tertentu.


No comments: