Tuesday, January 31, 2012

Seminggu yang bermakna ^_^

Alhamdulillah.

Seminggu cuti Sekolah sempena CNY diisi dengan padat.

Bermula dengan bulatan gembira di malam jumaat "Usrah Umun PERKEPIS" diikuti jalinan silaturahim bersama mak Aisyah ^_^.

Keesokannya diteruskan dengan Jaulah bersama ukhti UQU.

Dari satu bulatan ke satu bulatan.

Dan saya gembira.

Terus Ziarah sahabat yang sudah 2 tahun tidak bersua.

Perjalanan diteruskan lagi dengan Kembara Remaja Wawasan dari Sukma Ria ke Pasir Pandak.

Esoknya ke teratak Habib Muhammad bin Alawi Al Attas bersama ukhti UQU dan ADIBA.

"recharge energy" seketika.

Majlis Ratib di rumah Habib Muhammad bin Alawi Al Attas.

Perjalanan diteruskan ke taman syurga bersama ukhti Siti Raufa Sufrina dan Nur Hartini.

Berakhir semalam dengan mesej daripada Kak Ros, (orang cari saya di sekolah :) )

Alhamdulillah.

Perjalanan bermakna.

Dan Semalam 30 Januari - 1 Februari 2012, buah hati saya gigih berusaha dan menabur jasa di Program Perkampungan Menara Gading Sarawak 2012 bertempat di UNIMAS, Samarahan.

Alhamdulillah.

Dalam nikmat ada ujian juga.

Seperti yang saya ajar kepada murid saya, Mikroorganisma pun ada yang baik dan jahat.

hidup kita ada nikmat dan ujian tapi kedua-duanya ada Hikmah tersendiri yang Allah telah tentukan untuk kita.

Diakhirnya, saya bahagia. Syukur kerana saya seorang ISLAM dan meletakkan keyakinan kepada kalimah TAUHID.

Tiada Tuhan disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad pesuruh Allah.

Mari sama-sama berselawat kepada nabi junjungan Nabi Muhammad saw.


Mari menyambut hari kelahiran Manusia teragung dengan berselawat dan maulid.

No comments: