Sunday, October 31, 2010

kisah sorang cikgu 3

Alhamdulillah.



27 Oktober 2010 meletak jawatan sebagai guru KHB ERT dan PSK di SMK Asajaya No.2.


hanya 5 minit dari rumah saya dengan menaiki kereta.



bermula dari 13 September-27 Oktober 2010 merupakan sesi ketiga saya menjadi guru ganti selepas tamat menjalani latihan mengajar di selangor pada 14 Mei 2010.



Sesi pertama adalah di Sk St. Mary Kuching iaitu selama 3 hari (26-28 Mei 2010)-yang ni lebih kurang 1 jam lebih dari rumah saya) kerana saya membawa diri ke SK Tambay, Asajaya, samarahan. (lebih kurang 10 mnit dari rumah saya dgn menaiki kereta).


di SK St Mary saya mengajar BI year 1 (dua kelas), Year 4 dan Sains Year 5.

very challenging la huhu...budak perempuan semua..dan sangatttttttttttt ramai...40 orang satu kelas dan ada sampai 42 orang...



di SK Tambay (29 Mei-20 Julai 2010)

mengajar Matematik Y5 dan Y6, BM dan PJK year4, PSV year6.

kelas year 4 saya ada 13 murid sahaja :)



Alhamdulillah.


Semua pengalaman ni adalah satu perkara berharga buat saya sebelum "posting" di tempat yang "tiada hari terakhir menjadi cikgu sehingga pencen" hehe..



Masa jadi guru ganti ni menunggu-nunggu hari terakhir.

Lepas ni dah tak ada dah.

Habis sesi tahun ni, tahun depan ada lagi huhu.



So, work smart la teacher nurul @ cikgu nurul @ ustazah Nurul(kata-kata tu kan doa...myb 1 day i become ustazah :) )


all the best for teacher


No comments: