Thursday, September 18, 2008

lepaking and enjoying :)

Xpe la..hmm terlalu banyak tangungjawab yang perlu aku pikul..sampai aku rasa tak ade emasa nak lepak2 n enjoy2...

Lepak..hurmmm

Enjoy…hmmm

Banyak betul amanah yang perlu ditunaikan..dari sehari ke sehari..makin banyak beban yang perlu di tanggung..

aku perlu terima hakikat yg aku semakin dewasa..

mean that tugas aku sebagai khalifah untuk myampaikan risalah Ilahi perlu di bawa sekali dengan tugas2 duniawi ku

Walaupun kadang2 aku rasa ingin mengalah..akan ku teruskan langkah kaki ni untuk teruskan perjuangan..

kerana aku tahu

Di sebalik diri ku ada insan2 yg terlalu mengharapkan kejayaan dari aku..

Dari kesibukan aku menjalankan tugasan harian aku..

aku belajar erti hidup sebenar..

Semakin sibuk diri ku..aku rasa semakin kuat pergantungan aku kepada YANG MAHA ESA agar terus diberikan kesihatan rohani, fizikal n mentalku..

Agar di beri kekuatan dalam setiap apa jua perkara yang aku akan lakukan..

Aku tahu aku mesti teruskan perjuangan ini..

Kalau bukan aku siapa la yang nak mmbela TALI ALLAH di zaman penuh dgn fitnah ini...

Kadang2 kala aku rasa aku seperti berpura2..

Berlakon seolah2 aku kuat..tp hakikat nya dalam pemikiranku penuh sarat dgn berbagai perkara yang sering menuntut aku untuk mengorbankan sedikit masa untuk berjuang ke jalan ALLAH..

Aku abaikan perasaan tersebut kerna aku yakin dan percaya bahawa itu adalah helah syaitan durjana agar umat manusia lalai dari perjuangan…

YA ALLAH kepda Mu aku memohon...permudahkan lah urusanku...jika Engkau tahu perkara tersebut baik untuk ku, untuk agamaMU, untuk umat MU..maka perkenankan lah dan permudahkan..

Semoga aku tergolong dalam golongan orang2 yang bertaqwa...

Dari ALLAH kita datang dan kepadaNya kita kembali...

Amin ya rabbalalamin...

p/s ini catatan lepas..sekadar perkongsian sahaja dan pendapat peribadi…

No comments: