Thursday, October 20, 2011

Kem Remaja Wawasan 2011 dan Tentang Program Talaqqi Intensif 2012




Assalamu’alaykum, Persatuan Kebajikan Pelajar Islam Sarawak [PERKEPIS] akan menganjurkan KEM REMAJA ISLAM WAWASAN 2011 (KREW ’11) pada 28-30 Oktober 2011 bertempat di Pusat Latihan Sarawak, Telaga Air, Kuching, Sarawak.

- Tiada yuran dikenakan.
- Terbuka kepada pelajar Islam TINGKATAN 3 ***SAHAJA (lelaki dan perempuan) dari beberapa sekolah terpilih di sekitar Bandaraya Kuching.
- Penyertaan telah dibuka dan dihantar melalui sekolah. Sila hubungi pihak sekolah anda sekiranya berminat.
* Namun, pelajar selain daripada sekolah-sekolah yang telah terpilih juga boleh mendaftarkan nama sekiranya ada kekosongan.
- Untuk mendaftar, sila hubungi:
- Sdra Adli Hafiz Bin Abdilah [010-9879197] atau Sdri Majidah [019-8287505]

- Sesiapa yang berminat sila hubungi nombor tertera secepat mungkin.

Terhad untuk 80 orang peserta sahaja!


PERKEPIS juga mengalu-alukan sumbangan kewangan daripada mana mana pihak, dan kepada yang ingin menyumbang, bolehlah berhubung dengan Saudara Adli Hafiz bin Abdilah di talian 010-987 9197 ataupun Saudari Majidah binti Bujang di talian 019-8287505.

Maklumat terkini akan di kemaskini dari semasa ke semasa.

.:Berjasa Kepada Masyarakat:.

MOHON SEBARKAN~ syukran





Program Talaqqi Intensif 2012 ialah sebuah majlis pengajian kitab secara talaqqi yang diadakan secara intensif selama 3 hari 2 malam. Sasaran pengajian adalah sehingga khatam dan memperoleh ijazah daripada Syaikh Muhammad Fuad Al-Maliki untuk kitab:

Aqidah Islam

Klik di sini untuk membaca ringkasan kitab ‘Aqidah Islam.

(Insya Allah, para peserta akan dibekalkan dengan kitab tersebut, yang sudah termasuk dalam yuran program.)

Program ini adalah terhad kepada 300 peserta pertama setelah pendaftaran dibuka, keutamaan kepada mahasiswa-mahasiswi Malaysia di Australia-New Zealand yang balik bercuti dan mahasiswa-mahasiswi IPT di Malaysia.

Insya Allah, peserta yang berjaya mengikuti pengajian ini akan dianugerahkan ijazah dan sijil.

Sama-sama kita sentiasa mensucikan niat agar segala usaha kita ini dinilai sebagai jihad pada jalan Allah, memperjuangkan kemuliaan institusi ilmu dan ‘ulama Ahlus Sunnah Wal Jama’ah demi kebaikan umat Islam secara umumnya.

Program ini adalah dengan kerjasama erat daripada pihak mahasiswa-mahasiswi Malaysia di Australia-New Zealand, Yayasan Sofa, APIS, I Luv Islam dan mahasiswa-mahasiswi UIAM serta beberapa IPT di Malaysia.

No comments: