Wednesday, October 26, 2011

Masih mencari...sentiasa mencari...Cinta Allah buat diri

TEKAD.

ITU YANG PERLU.

boleh membacanya di sini


MUKJIZAT CINTA 1

MUKJIZAT CINTA 3


“ Setiap yang bernama insan pasti akan berhadapan dengan ujian di dalam hidupnya. Kadang-kala ujian itu datang silih berganti dan mungkin menyebabkan kita sukar untuk bangkit kembali. Tapi nurul kena ingat, Ujian ini boleh membuatkan kita semakin kuat daripada sebelumnya dan Kadang-kala ujian ini juga boleh membuatkan kita rebah tersungkur. Kadang-kadang dengan satu ujian sahaja kita boleh hilang arah dan boleh membuat keputusan yang luar biasa..”



UJIAN BUAT SAYA.

UJIAN BUAT KITA.

Allahurabbi. Saya tahu ini tarbiyyah Allah...saya kena bangkit.

Jangan mengalah.

Teruskan berusaha.


Solehah Go...Go..GO..

"Ujian ini datangnya dari Allah.. maka ada kemungkinan besar bahawa Allah s.w.t menyimpan sesuatu yang lebih baik untuk kita yang tidak kita ketahui apa yang bakal berlaku selepas ini. Jadi, kepada siapakah lagi yang harus kita harapkan jika tidak dikembalikan kepadaNya kerana Dia adalah yang Maha Berkuasa dan Penyelesai kepada semua masalah serta ujian-ujian kehidupan."


jangan pernah ada dendam di dalam hati ini..jika ada orang yang buat zalim kepada kita, kita balaslah kezaliman itu dengan kebaikkan.cukuplah Allah yang membalas rasa sakit hati tu sebab kalau kita balas jugak, kita tak kan dapat apa-apa kecuali hanya sekadar memuaskan nafsu dan memberikan kesan yg sgt buruk..bersabarlah kerana itulah asas bermulanya sebuah kejayaan..”

Ya Allah.. jauhkanlah antara diriku dan dosa-dosaku sepertimana Engkau jauhkan antara timur dan barat. Ya Tuhanku…sucikanlah aku sepertimana Engkau sucikan pakaian putih dari segala kotoran.. Ya Allah Tuhanku..Bersihkanlah aku dari segala dosa-dosaku dengan air, salji, dan kesejukan

No comments: