Thursday, October 13, 2011

KESEORANGAN



saya sangat sukakan gambar ini.

Di malam gelap, kita keseorangan, apa yang paling kita takutkan?

Media terus mempromosikan kepercayaan tahyul dan kurafatnya, namun kita perlu dan mesti yakin bahawa Allah jua tempat kita bergantung harap.

"mereka" di alam sana juga wujud. Tapi "ketakutan" perlu pada Allah sahaja.

Terus terang, saya lebih takutkan seorang "MANUSIA" daripada makhluk "di sana".


KESEORANGAN.

Buat sahabat saya, Hewi Perkepis tahu sangat apa saya maksudkan. Termasuk teman rumah sewa saya, haryati dan kak ada.

Mereka tahu kegelapan dan keseorangan apa yang saya maksudkan.

Di akhir kelak kita keseorangan.

Dan yang pasti bila tiada manusia mahukan kamu, kamu akhirnya akan kembali kepada Allah kerana Allah sentiasa ada buatmu.

Berkata memang mudah, apatah lagi sekadar bermadah di alam maya.

Namun pada hakikatnya, semuanya tidak akan terungkap jika tidak terlintas di dalam hati.



Jika aku ditakdirkan "sendiri" di dunia ini...aku perlukan 3S - Solat, Sabar dan yang pasti aku mesti SYUKUR.

Hanya dengan Syukur sahaja aku dapat menerima segala ketentuan hidup.

Tahu ia Sukar.

Tahu ia "keras" (terjemahan dari perkataan hard)

Namun hidup perlu diteruskan.


**mash cuba membunuh virus 3M dalam diri ~~~Mengeluh, Merungut, Menyesal~~


No comments: