Monday, November 14, 2011

Kenapa masih mahu ke lembah dosa, sedangkan Allah buka jalan pahala.


Alhamdulillah.

Hari pertama SPM.

Saya tidak menduduki SPM tapi menjaga anak-anak murid yang menduduki SPM.

Ini sudah masuk hari kedua, saya tak ambil gambar hari ini.

Muda remaja.

Pemimpin masa depan negara.

Itu yang saya lihat pada mereka.

Saya juga berada di bangku meja seperti mereka 7 tahun yang lepas.

Kini saya menjaga mereka seperti guru-guru saya menjaga saya dahulu.

Ini zaman "cinta monyet", andai tersilap langkah buruk padahnya.

Ada satu "post dari blog sahabat saya, Nur Khalillah yang disiarkan di Blog Halaqah Maya,


Melepaskan atau dilepaskan.


Ya jika hati sudah suka, sukar mahu berpaling.

Tapi yakinlah, Allah pemilik sekalian alam.

Percayalah, Allah tidak menjadikan sesuatu itu sia-sia.


Allah juga tempat bergantung harap.

Kenapa masih mendambakan dia yang menghanyutkan kita ke lembah kehinaan.

dia yang menabur benih dosa pada kita.

dia yang melemparkan kita ke api neraka.

Lupakan dia.

Allah kan ada.

Dan Allah sentiasa ada.

malah Allah sangat dekat dengan kita.

Tanpa ada internet, tanpa ada bicara, segala yang kita doakan dan pinta sampai kepada Allah.

Allah.

Terlalu banyak kurniaan Allah.

mari sama-sama kita meraih redha Allah.

Jangan rasa "terlalu alim" untuk berbicara tentang agama, tapi itu yang sepatutnya kerana kita MESTI, Wajib mengingatkan diri tentang Allah SETIAP MASA.

Setiap masa bercakap hanya tentang Allah dan Rasulullah. Tentang Iman dan Islam. Segala-galanya tentang Allah.

No comments: