Friday, November 25, 2011

Anjing yang Comel.

Anjing yang comel.

Anjing bukan kucing ye. Hari-hari saya ditemani binatang berkaki empat ini.

Alhamdulillah. Banyak saya pelajari. Anjing ni hormat orang. Dan paling penting, SANGAT SETIA.

Contoh: Anjing kat kawasan rumah sewa saya, di jaga kawasan perumahan kami, dan setiap kali ada orang asing masuk, ia akan menyalak sekuat-kuat macam saya mula-mula pindah dulu. Ia menyalak kepada saya. Alhamdulillah, sekrang sudah kenal, dia tunggu je di hujung sana. Kalau saya bagi signal lampu tinggi, ia akan pergi.

Dan ada seekor lagi, anjing yang saya jumpa setiap kali ke surau al amin. Setia di depan rumahnya. Tiap-tiap petang. InsyaAllah, ia saksi saya d akhirat kelak.




Anjing ni, binatang yang setia.

Teringat sebuah cerita kisah seekor anjing yang setiap hari menunggu tuannya pulang dari bekerja di depan stesen kereta api sehingga sampai saat tuan dia meninggal dunia, dia masih datang seperti biasa menyebabkan penjual hotdog di hadapan stesen simpati kepadanya.

Kemudian, isteri tuannya membawanya berpindah ke tempat lain, namun setelah beberapa ketika dia sendiri kembali ke depan stesen. Masih berharap tuannya akan pulang dari bekerja.

Allahrurabbi. Hebatkan ciptaan Allah.

No comments: