Saturday, July 21, 2012

Marhaban Ya Ramadhan..Redha dengan ketentuan Allah



Cantik langit petang. Usai menemani sahabat yang menjalankan tugas, segera bergerak untuk menjemput kucing-kucing untuk sahabat. Di dalam feri Samarahan, Muara Tuang Alhamdulillah, semoga setiap pertemuan kita dengan sahabat baru mendekatkan diri kepada Allah dan membuka peluang untuk kita berkhidmat kepada masyarakat dengan tautan ukhwah fillah ini menguatkan kita di jalan ini.


Bismillahirahmanirrahim..


Ramadhan Kareem...

Allahuakram...

Alhamdulillah, syukur kepada Allah.

Redha dengan ketentuan Allah.

Bila redha, akan rasa lapang di hati.

Sukarnya membentuk hati untuk redha, tapi bila mendapatnya, sukar ditafsir dengan kata-kata.

Syukur dengan segalanya.

Ramadhan kareem, moga menjadi lebih baik.

Syukur Allah masih sayangkan kita, masih punya rezeki di dunia ini.

Azam: semoga Ramadhan kali ini lebih baik dan kita akan bertemu di Ramadhan akan datang.

"
Musibah atau kesilapan yang kita lakukan adalah teguran daripada Allah agar kita kembali ke jalan yang sebenarnya dan memperbaiki diri. Ada masa Allah berikan ujian kerana kita terlalu takbur dan riak, seolah-olah kita yang terbaik dan melihat keburukan pada orang lain lantas menghina dan meminggirkan mereka. Allah datangkan ujian agar kita membetulkan kesilapan itu.

Perbanyakan istigfhar di bulan mulia ini. Itu pesan Habib Muhammad semalam. Perbanyakan juga selawat. Semoga bulan Ramadhan kali ini lebih baik.

"Terima kasih kepada yang tidak lelah meminjamkan semangatnya kepadaku. Semoga apa yang bakal aku lalui di hari-hari mendatang dapat membawa manfaat kepada diriku dan isi dunia ini. Semuanya ku lakukan demi Dia Rabb ku yang tercinta. Di akhir pengharapan, aku berharap agar aku, dia dan semua akan bertemu hingga ke syurga sana.

Apa yang pasti.. Terima kasih kepadaNya. Atas kurniaan ini, kerana DIA aku masih berada di jalan ini..."



Bagi yang masih dalam perjalanan mencari arah, jika tersalah langkah, U-Turn ada di mana-mana, berdoalah pada Allah agar ditemukan U-Turn yang terbaik buat kita. Doakan yang terbaik buat kita.

No comments: