Sunday, August 16, 2009

KASIHMU AMANAHKU- INTEAM : buat sahabat yang sudah dan akan mendirikan rumah tangga

Ucapan "Selamat Pengantin baru buat akhi naim dan adibah" MySpace


(sumber gambar: facebook akhi naim)





bilakah masanya akan tiba???? Semoga takkan lama lagi aamiin, Allahumma aamiin

Assalamualaikum wbt...

Lagu ini ditujukan buat sahabat-sahabat yang sudah mendirikan rumah tangga, dan bakal mendirikan rumah tangga.

cari mp3 sendiri ye...

layannnnnn...

Kasihmu Amanahku- InTeam

Pernikahan menyingkap tabir rahsia,
Suami isteri inginkan keluarga bahagia,
Dan mengharap sebuah bahtera indah,
Untuk bersama belayar ke muara.

Pernikahan menginsafkan kita,
Perlunya iman dan taqwa meniti sabat dan redha,
Bila rasa senang syukuri nikmat Tuhan,
Susah mendatang tempuhi dengan tabah.

Isteri janji telah dipatri,
Diijabkabulkan dan dirahmati,
Detik pertemuan dan pernikahan yang dihujani air mata kasih,
Demi syurga Ilahi.

*Suami, jangan menagih setia,
Umpana Hajar dan setianya Zulaikha,
Terimalah seadaanya,
Yang terindah dilubuk hatimu,
Isteri adalah amanah buatmu.

"Pernikahan mengajar tanggungjawab bersama suami dan isteri"

Isteri hamparan dunia,
Suamilah penaungnya,
Isteri adalah ladang tanaman,
Suami menjadi pemagarnya,
Isteri bagai kejora,
Suami menjadi purnama,
Tika isteri beri hempedu,
Suami tabah menerangnya....

ulang *

Tika suami terteguk racun,
Isteri jadilah penawarnya,
Sungguh isteri rusuk yang rapuh,
Berhati-hatilah meluruskannya.


sahabat-sahabat,
Beri masa dan ruang pada diri anda,
Andai anda bercinta,
Bercintalah kerana Allah,
InsyaAllah,
Anda tidak akan kecewa,

Jika sudah berkenan di hati,
Maka usahakanlah untuk menjemput si dia menjadi bidadari hidup anda,

Cinta adalah suatu yang terindah,
Bila mana ia disandarkan pada yang berhak,
keindahan itu datang dari dalam diri,
Bila mana kita menjaga cinta dan memagari cinta itu dengan iman dan taqwa.

Ana bukan seorang yang layak membicarakan mengenai cinta,
kerana ana juga terpesona dengan cinta dunia,
namun kerana sayangkan diri ana dan sahabat-sahabat sekalian,
ini adalah sebagai peringatan,
"berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar."



Buat bakal suami ana,
sama-sama kita persiapkan diri,
dalam menempuh cabaran yang mendatang,
dunia semakin parah,
dengan percaturan Yahudi dan Nasrani yang mahu Islam mengikut mereka.
"mereka tidak akan redha selagi kita tidak mengikut mereka"

Buat bakal suami tersayang,
keindahan cinta itu akan terserlah,
bila mana cinta itu membangkitkan rasa Cinta kepada Allah,
kebahagiaan itu akan dirasai apabila kita mampu melahirkan lebih ramai pejuang-pejuang yang cintakan SYAHID di jalan Allah.
pernah ana terbaca kisah seorang wanita, yang menangis kerana keempat-empat anaknya syahid di jalan Allah.
bila ditanya mengapa dia menangis "Aku sudah tidak mempunyai anak lelaki untuk di hantar ke medam perang kerana keempat-empat mereka sudah syahid"
Masya Allah..

hebatnya wanita itu,

buat bakal suami yang dikasih Allah,
saat diijabkabulkan bukan perkara yang mudah,
kita akan mempunyai satu tanggungjawab yang lebih besar.
cuma harapan ana, jangan halang perjuangan ana dalam mendidik anak bangsa,
InsyaAllah usaha kecil ini akan membantu kita di padang masyar kelak.

KHAS BUAT PARA WANITA, IBU DAN BAKAL IBU...

LIHATLAH WAHAI DUNIA,
BILA SEORANG WANITA MEMAGARI DIRINYA DENGAN ISLAM,
MAKA AKAN LAHIRLAH GENERASI ANSARULLAH,
YANG AKAN BERJUANG MENEGAKKAN ISLAM DI MUKA BUMI INI.



Oleh itu,
jaga dirimu wahai wanita,
kamu aset agama,
jangan biarkan dirimu dinoda dengan kerakusan dunia memperalatkan wanita
dengan meruntuhkan institusi keluarga.
jangan biarkan bebanan kerja kamu seharian membuatkan kamu mengabaikan pendidikan kepada keluarga kamu sendiri.

p/s pohon ampun dan maaf andai tersilap kata atau terkasar bahasa. Aku bukan pejuang seperti Saiditina Khadijah, bukan juga seteguh iman Asiah namun aku menjadikan mereka sebagi contoh teladan.

buat sahabat-sahabat ana,
Kita permata Islam,
Kita "icon" Islam di mata masyarakat.
Ya, tudung labuh itu sering diperlekehkan kerana sikap sebilangan kecil di kalangan kita,
tapi, jangan biarkan itu jadi bebanan.
Sebenarnya itulah cabaran kita dalam mengekalkan apa yang kita ada, dan terus memajukan diri.

Okla, setakat ini dahulu. " Lab report" tak siap lagi, ish2, dah2 p buat kerja lagi...
sebagai renungan dan muhasabah diri bersama:

Sering ku terdengar,
usikan nakal,
lelaki pada wanita,

FEUWITTT...CUNNYA!!

Buatku keliru sendiri,
apakah ertinya kecantikan wanita
di mata lelaki?
adakah pada susuk tubuh yang mengiurkan?
atau pada akhlak yang menawan?
biar apa pun jawapannya,
Aku tetap Aku,
apa yang aku tahu,
Aku seorang WANITA
fitrahku sukakan diri cantik jelita,
namun bukan kecatikan di mata manusia,
sebaliknya,

KU CARI KECANTIKAN YANG DIIKTIRAF TUHAN..

-ADAPTASI DARI NOVEL TAUTAN HATI-


bakal suami= unknown person..xtau sapa hehe..tp yang pasti cinta ALLAH di tangga teratas. The One and the only One..

link yang berkaitan

awak boleh panggil saya puan Nurul / You can called me "madam Nurul" :)



6 comments:

Lisam said...

cik nurul..

semoga Allah kurniakan kamu seorang mujahid yang hebat dan mantop. yang boleh membimbing dan membawa kamu bukan sekadar kepintu syurgam malah ke mahligai dan singgahsana syurga yang kekal abadi.

aminn..ya rabbal alamin ^^

puterinurzahra said...

aamiin....

syukran...

doa kalian adalah senjata paling ampuh...

tiada tolok bandingan apabila kita berharap pada ALLAH

sepohonkayu said...

salam puan nurul...

jgn lupe jemput kami ya!

***

puterinurzahra said...

InsyaAllah...
xdapt datang pun, hadiah boleh pos je kan...
nanti sy bag alamat sekalli....

~~~~~~

RINDOK ATI said...

salam cikgu...err puan?ngeh3...mun sik baca nak ujong skali ya, genti kontroversi.hehe..Doakan yang terbaik untuk kita semua =)

puterinurzahra said...

raufa...hehe..

mun baca biar khatam abis...xboleh setengah-setengah..

yup...yang terbaik adalah untuk yang terbaik..

so jadilah yang terbaik :)