Thursday, September 10, 2009

Aku dan mereka

Assalamualaikum wbt..

Semalam usai post mortem mengenai Program Mengajar Sekolah Agama Rakyat (SAR), saya singgah rumah sahabat-sahabat SUKSIS saya sebentar sementara menunggu azan magrib.

Rindu pada mereka.

Jam sudah pukul 6.15 petang, dan selepas magrib saya ada janji dengan sahabat kelas saya untuk berbuka puasa bersama.

Bagi mereka yang mengenali saya, sudah faham dengan cara saya.

Sempat singgah 3 buah rumah, huhu banyak tu. Kami tak ada topik-topik hangat hendak diperkatakan. Cukup sekadar borak-borak biasa bertanya khabar.

Kalau dulu kami akan berjumpa setiap minggu untuk sesi latihan. Selama 3 tahun saya bersama mereka.

Sesi lawatan saya simple sahaja. Anda tak perlu hidangkan air (sebab bulan puasa). Kalau hari biasa, saya pandai-pandai minta air hehe..tak pun saya mengada-ngada nak suruh diorang buatkan air---> ini untuk sahabat saya...eda (^-^)
Kalau dengan orang lain saya tak buat begitu.

Kalau saya sampai agak riuh. Entah....
Kawan saya kata saya ni banyak cakap...
Ada juga yang kata peramah...
Satu kelemahan saya, saya tak borak dengan semua orang sebab saya tak suka sesetengah orang yang asyik mengetengahkan isu seperti "mengumpat", pasal "buaya friend or geli friend", gosip-gosip artis, cerita-cerita terbaru, pergi jejalan/ melancong atau isu-isu yang tidak bersesuaian. Ini adalah sebab mengapa saya tak pandai berborak dengan mereka. Tapi kalau hendak berkongsi pendapat atau bertanya soalan, saya rasa itu yang lebih dekat dengan diri saya.

Untuk sahabat SUKSIS saya yang menziarahi blog saya,
Ye saya akui, saya rindu kamu semua walau kita jarang bersua dan berbicara.
Saya senang dengan kamu semua walau kebiasaannya saya kurang mesra dengan kamu.

Untuk kawan-kawan saya yang lain,
Saya tetap insan biasa...
Saya datang untuk ziarah mereka....
Yang paling penting "lillahi Taala"

Semoga ukhwah kita berpanjangan...

Tapi saya tetap begini "aku punya ramai teman namun aku jarang berteman"

Yang pasti "aku tidak pernah berseorangan"

Bukan kah Allah sentiasa bersama kita setiap masa.

You Never alone
Sebab Allah sentiasa Ada

No comments: