Sunday, May 10, 2009

Saya Nak Kahwin!

Saya Nak Kahwin!

InsyaAllah, dengan berbesar hati, jantung, limpa, hempedu dan buah pinggangnya, saya ingin menjemput semua penceroboh blog ini ke majlis pernikahan saya yang bakal berlangsung tidak lama lagi dengan seorang insan yang begitu saya cintai (sudah tentulah seorang lelaki). Jadi, anda semua adalah digalakkan untuk meneruskan bacaan dibawah bagi mendapatkan gambaran perjalanan dan beberapa perkara penting berkenaan majlis itu nanti.

"Wah, dalam diam-diam dah nak kahwin ye nurul ni, hebat-hebat".
Tersenyum dengan hidung kembang kempis tak henti-henti.
"Cayalah akak, gua salute sama lu. Congrats!".
Meneruskan sesi mengembang dan mengempiskan lubang hidung.
"Eh, biar betul. Siapakah lelaki bertuah tu ukhti?".
Hanya mampu tersenyum kambing, "adalah, nanti enti bakal melihatnya", jawab ku.

Memang, aku sendiri pun semacam tidak pasti saja. Terlalu cepat masa berlalu, kalau dulu hidupku hanya huha huha seorang diri, tetapi kini hidupku bakal ditemani seorang insan bergelar suami. Segala gerak geriku, segala percakapanku, segala-gala perihal diriku tidak lagi sebebas dan sesukai hatiku boleh aku lakukan, kerana ada insan yang sedang memerhatikan dan mengikuti setiap perbuatanku sebagai seorangisteri dan juga makmum kepada dirinya. Nak tak nak, terpaksa juga aku jaga seteliti boleh setiap tingkah laku dan percakapanku didepannya. Kerana aku ingin menjadi seorang makmum yang baik, bukan seorang makmum yang dibenci imamnya dan buruk tingkah lakunya.

Tut..tut..

"Bangun la, dah pagi ni, solat subuh dulu!"

Wakaka.. Bermimpi rupanya aku ni. Tu la, kuat sangat berangan nak kahwin, sampai tidur pun boleh mimpi kahwin..hehe.. Terima kasih kerana sudi membaca repekan saya kali ini. Ini merupakan satu mainan kanak-kanak tak cukup umur yang gatal nak kahwin saja, tiada kena mengena dengan anak lipan serta kaum kerabatnya, samada yang masih hidup ataupun yang telah selamat meninggal dilanyak tayar kereta api..huhu

Aih, pendeknye, pengisian pun takde ni. Ok la tu dari aku biarkan berhabuk je kan..haha.. Musim-musim cuti sem ni kena slow sikit main benda alah ni, nak balik kampung dah.

* P E R M U D A H K A N *

keh2...aku copy paste gak ni dari blog pakcik aku....pakcik lisam yang nak kawen...bukan aku (doa tok kamu ni pakcik huhu)

aku edit sebab pakcik aku lelaki...jadi dia cr isteri..
aku pompuan jd alter la ape yg perlu...
keh2...adoi...macam2 perangai pakcik aku ni...diwarisi oleh anak-anak sedara dia jugak...
pakcik2xx...

perhatian: pakcik lisam adalah pakcik aku dalam dunia blogging je...dan realitinya...bukan pakcik aku....risau jugak kalau ada pakcik macam dia hehe

semoga pemilik blog Antara Cita dan Cinta cepat kawen ye...kawan2 doa tok saya jugak...

11 comments:

Lisam said...

aih..awat xtukaq akhi tu jadi ukhti..?
baru la suspen ckit..
hehe..

p/s: orang yang post bende ni sbnrnye orang tu mmg tak sabaq nak kawen..kan..kan..kan??
sama2 mendoakan jodoh masing2..
amiinnn.......:D

puterinurzahra said...

hehe...

adoh saje je pakcik ni...dh tukar dh hehe..

mudahan berkat doa sume org pakcik kawen awal ye..

~ aman shah ~ said...

ermmm...
nak menyebuk skit...
ada keserasian ke2-2nya...
moga kedua-duanya cepat2 kawen...
kalau kedua-dua ada jodoh pon...
okke juga~~~
hehe

puterinurzahra said...

ish...kamu ni aman...

bukan pak ngah dgn mak ngah ke...huhu

saya mak su je....

pakcik lisam jgn marah naaa..

pandai2 je kamu ni aman...apapun biar yg tua dulu x g2 pakcik..hehe

~ aman shah ~ said...

laaa...

napa ngak seswai dong....

ok aper pak ngah lisam tu~~

orgnya baek...

senyum memanjang...

kulit hitam manis...

boleh kata idaman semalaya laa~~

amboi2~~

aman muda laaa....

tak seswai lg pakcik tu~~

hahaah...

"Ya Allah, jodohkanlah mereka berdua jika mmg sesuai"
amin....

puterinurzahra said...

salam...ish2..
aman pakcik tu ditujukan kepada pakcik lisam kamu la...haha

tok kamu pub boleh je

tahu kamu muda...tp xntara kite sape lg muda... *wink* tentula sy lebey muda...

aman ni...main padan-padan pulak ye...

aman, saya kena ikut kata ayah...ayah suh cari org sarawak kalau tak dia x bg kawen...

haiseh....salah satu syarat ayah tu...

Lisam said...

aman..
jom p serawak nak?
hahaha~

p/s1: ciknurul ni krew ili gak ke? awat pakcik tatau ni...haih~

p/s2: ciknurul, psl offline msj hang kt ym tu, xpe..'abg' aman kite ni jeles je...kui3..

puterinurzahra said...

aiseh... sy bukan krew ili...belum terpilih lg...nanti klu bro im nk cr krew baru calonkan la saya ye...

:D
nk juga jd warga krew ili ni...ade gak org dari seberang...

nak p sarawak ke...boleh2 jom...sebelah rumah sy ada rumah kosong...tp xde letrik dan air...pakcik dan aman leh ar dok situ lama2 pun xpe...

janji xmnyusahkan saya hehe :)

~ aman shah ~ said...

ermmm
lisam dah ajak aman pi sarawak...
nak jadi org sarawak tu...
lps ni tak der alasan dah laa~~~
huhu...

amboi...
sampai tggl offline msg tu...
ngadu kat pak ngah lisam~~~

puterinurzahra said...

hehe...
dtg sarawak belum jd org sarawak...
kene bermastautin di sana..
:D

"mun dh dtg sarwak kenak kelaka sarawak la.sik mo kelaka cm urg ctok gik"

aman, yg ni loghat sarawaknya....faham ke? kena belajar dulu la lepas ni....
:D

puterinurzahra said...
This comment has been removed by the author.