Monday, October 19, 2009

dua perkara: 1) perkahwinan sama jemaah 2) fitnah-fitnah mula bertebaran bila demam prk

Assalamualaikum wbt

1) perkahwinan satu jemaah

YA. Saya bersetuju. Kalau boleh itu yang saya mahu. Kalau tak dapat pun saya bersyukur dgn yang ada dan ajak bersama untuk berjemaah.
Ada yang kata, kalau boleh nak simpan isteri kat rumah je.

Tapi aku nak pilih jalan berjuang, doakan aku istiqamah di jalan ini.


2) Fitnah-fitnah mula bertebaran bila demam PRK bermula

Perkara yang sama saya lalui semasa PRK yang lepas.
Menangis. Ye banyak air mata gugur dalam perjuangan tapi itu bukan melemahkan tapi menguatkan lagi kami untuk terus berjuang.
Jalan perjuangan itu memang payah. Itu memang akan kita lalui.
Sahabat-sahabat saya sendiri memang banyak yang difitnah dan apa yang mereka ceritakan tidak benar kerna fitnah itu berlaku di tempat lain sedangkan pada masa tu sahabat saya bersama saya..

Aneh.

Tahun ini bau-bau fitnah itu mula menular. Semua keburukan nampak sehingga pengorbanan yang bertimbun-timbun dilupakan.

Manusia. Bila kemahuannya ditolak mula membuak-buak.

Sekali lagi, Tudung labuh dan kopiah menjadi sasaran.

Tapi tidak mengapa. Kita terus berjuang walau mereka halang.

Buat sesiapa yang akan berada di persada PRK dan menjadi calon. Usah takut, kami sokong anda. Insya Allah anda tidak berseorangan.

No comments: