Friday, October 23, 2009

REVOLUSI: Kak, baguslah ya, daripada berkaraoke bagus kita polah majlis tilawah (polah=buat)

Assalamualaikum wbt,

MAJLIS PERTANDINGAN TILAWAH ALQURAN akan diadakan pada

Tarikh: 23 Oktober 2009
Hari: Jumaat
Tempat: No.7, Kampung Tambirat, 94600 Asajaya, Sarawak.
Peserta: berumur 18 tahun dan ke bawah

Alhamdulillah.

Malam ini selepas Isya diadakan satu majlis memuliakan Alquran. Kalam suci dari ALLAH.
Majlis ini diadakan sempena majlis doa selamat @ Al-wida jiran sebelah rumah saya. (kredit untuk penganjur dan yang berkerjasama)

Majlis diadakan di tempat letak kereta depan rumah saya. Hakim-hakim tilawah duduk dalam rumah saya. Wahh seronok tak terkata.

"Kak, bagusla, kita polah perubahan. Lekak tok sik perlu lah kita polah karaoke agik. Kita polah pertandingan tilawah jak. Daripada karaoke yang sik berfaedah ya."
( kak, baguslah, kita buat perubahan. Lepas ni tak perlu nak buat karaoke lagi. kita buat pertandingan tilawah je, daripara karaoke yg tak berfaedah tu)

kakak: "yalah, idea tiba-tiba jak ya. Alu bena polah. ada juak pakei berame di rumah."
(itulah, idea tiba-tiba ja. terus buat betul, ada juak untuk berkumpul ramai2 di rumah)


Alhamdulillah.

Hati saya berbunga. Sudah nampak sedikit perubahan yang saya boleh mencelah di tengah2 kemelut masyarakat yang cintakan hiburan melampau-lampau.

Lain kali saya nak buat juga semasa perkahwinan saya nanti. Haha, bila lah ya..

Selepas ini kita boleh rancang aktiviti berkala. dan kalau boleh saya nak libatkan siswazah-siswazah dan mahasiswa yang tengah bercuti semester agar terlibat sama dalam aktiviti begini.

Saya nak buat lagi lepas ini.

Tak tilawah alquran, saya boleh buat pertandingan qasidah, nasyid, taranum, hafazan, kem smart solat, berzanji, dan macam-macam lagi. Pusat aktiviti di rumah mak dan bapa saya. lagipun dah tak ada orang kat rumah. saya balik cuti sem, hanya ada saya, mak dan bapa saya.

Apa kata kita berprogram sekali-sekali. Dan jadikan rumah saya pusat dakwah.

Wah seronok sekali..

Buat perkepis or perkepisma, jika ada sebarang cadangan sila kemukakan kepada saya.

Semoga dipermudahkan.

No comments: