Sunday, March 1, 2009

uwaaa...rindunye kat kucing-kucing ni..

Assalamualaikum wbt....

sebenarnya bukan nak tunjuk gambar kucing ni....

sebenarnya aku rindu nak balik kampung jumpa dak kucing ni...

jumpa mak n bapak aku...

sume orang-orang yang sayang kat aku kat kampung...

sat g depa sume dok tanya pasal aku kalau aku tak balik..maklumlah dah jadi orang kesayangankan..hehe hek eleh perasan tol...aku tambah-tambah je tu...

apa pun kita kena berkorban kan demi mencari ilmu....

barangsiapa yang mahukan dunia maka hendaklah dia menuntut ilmu dan barangsiapa hendakkan akhirat hendaklah dia menuntut ilmu...dan barangsiapa hendakkan kedua-duanya hendaklah dia menuntut ilmu...

ha jadi kita kena la rajin-rajin menuntut ilmu then satu lagi kena la rajin membaca...iqra iaitu wahyu pertama pun suruh kita membaca kan...

buat sahabat-sahabat walau berjaya mana pun kita nanti jangan lupa jasa ibubapa yang besarkan kita...

aku pun lama dah tak telefon mak kat kampung...
mak anakmu rindu nak balik...nak buat macam mane bapa aku tak kasi balik cuti sem ni...
kene simpan duit tok balik raya nanti...dia wajibkan aku balik raya sebab kat umah aku tinggal aku je pompuan yang belum kawen..kakak2 aku dah de famili diorg jdi payah la nak tolong layan tetamu masa raya...

alahai nasib aku..huhu apepun aku suka juga sebenarnya...
tok mak n bapa yang tersayang..aku sedia berkhidmat untuk anda huhu...

2 comments:

Firdaus said...

byknye kucing...

puterinurzahra said...

umah saya memang jadi tempat penginapan kucing
sampai xde nasi lebih..
sume depa bantai...
kadang2 kene bajet2 bg makan xleh bg sume...

bg 2 tok pg dan ptg :)