Saturday, March 14, 2009

Aku BerSyukur Aku AdE Dia...HaraP DiA pUn SyukuR AdE aKu.


aku??? nak jemput bidadara ke??? :)

Assalamualaikum wbt...

ha nampak tak tajuk atas tu...
tu la status Ym saya

"dia"
sape dia tu ye...
mesti ramai tertanya-tanyakan...
saje nak bagi kamu tertanya-tanya...
ada jugak yang
bf ke??

bf=buayafriend ikut definisi ustaz hasrizal...penulis buku aku terima nikahnya..

sebenarnya "dia" tu aku tujukan kepada sahabat-sahabat aku yang baik hati...
sepanjang sem memang akan bekerja dengan mereka dari gerak kerja tugasan kuliah, gerak kerja persatuan, gerak kerja kolej dan sehingga kepada gerak kerja mentarbiyyahkan hati...

menarik bukan...
mereka ni sangat sayangkan ukhwah antara kami...walaupun tengah sibuk-sibuk dnegan tugasan tetap akan berlari kalau mereka dengar ada majlis ilmu di sekitar kampus UPSI dan kolej...

dan sini nak promote ckit..esok 15 mac 2009 hari ahad jam 730malam akan diakan datu forum bersama bro Lim Jooi Soon bertmpat di kolej KUO...

mai la ramai-ramai.....

"dia" yang didefinisikan sebagai seorang arrijal (bukan arrijal sahabat maya saya ye)...
siapa "dia" tu???

aku pernah ajukan kepada seorang sahabat mengenai "dia"...
sahabat aku kata, selalu lah doakan dia adalah perancangan terbaik daripada Allah dalam menyambung zuriat-zuriat yang akan terus memartabatkan Islam sebagai cara hidup...
hari tu pergi kursus kahwin (dah cukup umur dah pun)..
penceramah tu kata, kalau masih tak ada calon tapi dah kata rindu atau sayang kat "dia" tu..
orang tu perlu lah dimasukkan ke hospital bahagia...hehe
dia kata la....

tak perlu la nak rindu-rindu
cukup sekadar kita selalu sedekahkan doa pada dia...
cinta pada dia tu (walaupun anda kenal dia) tapi tidak perlu diluahkan andai anda belum bersedia untuk ke gerbang perkahwinan dalam masa terdekat...
jika anda berbuat demikian anda hanya akan membuka satu pintu ke lembah yang hina iaitu ZINA...

sahabat-sahabat,
rakan-rakan,
kawann-kawan,
teman-teman,

beringatlah bahawa dunia in bukan semakin moden tapi hakikatnya dunia ini semakin tua...

ingat lagi tak cerita isra mikraj kalau tidak silap...

bumi diibaratkan sebagai seorang tua,
itu semasa isra mikraj...
sekarang kita dah terlalu jauh daripada peristiwa tersebut...
entah bagaimana si tua (bumi) itu sekarang...

mungkin tengah terlantar dipembaringan menunggu ajal datang menjemput...

sahabat-sahabat...

ini hanya sedikit bebelan dari saya...

andai ada yang tersilap tegurla dan perbetulkan saya....

6 comments:

Hamba Ilahi said...

salam.prtamanya aku makin teruja nak p kursus kawin (aku pun cukup umur apa) kedua mulanya aku tak brapa faham pasal dia. lama2 aku mula faham.he3.papun aku doakan mga dia tu betul2 pilihan yang sebaiknya dan selayaknya u wanita sesoleha kamu.che....

Firdaus said...

slm. bro lim bg talk kt sana? waa.. dia makin laku kt sana skrg ye..?

awk pnh join kursus dakwah perkim ampang jaya ke? diorg kata ada jugak bdk2 upsi yg dtg.

sy x tau.. sy trima report je.. hehe...

puterinurzahra said...

hamba Ilahi....

hmm solehah??
yg tu aku kena wat cek list....
kalu semua cek list tu ada InsyaALLAH
solehah itu jadi milik..

tp buat sekarang ni....
i dont think so...byk lg perkara yang perlu dipelajari dan kena tuntut...

kamu teruja untuk pergi kursus ke....
ha baik pergi cepat-cepat...
nanti nak kahwin jgn lupa jemput hamba Allah ni juga...

pasal "dia"...
hahaha..
kamu dah faham ye...doakan yg terbaik utk saya....


firdaus:
yup bro lim dtg sini...
utk kali kedua kt kolej saya..
kwn2 ada pergi perkim ari tu..tp sy xpegi..depa xbgtau pun sbb sy memang nk p tp xdok kwn..

apa pun akan diusahakan utk musafir ke sana nanti...

doakan ya

Firdaus said...

awk dok kolej mana? aminurrashid ke?

next time dtg la.. baru ni sy ada jugak jenguk muka kt training phase 2. tp jenguk je la.. x bg talk pun..

puterinurzahra said...

dok kt kuo...ungku omar...depan amirnurrashid

Firdaus said...

owh, sy pnh gi kolej tu.

neway, klu ada dawah training perkim ampang jaya lg, dtg la.. bwk kwn ramai2. penginapan kitorg bleh usahakan, insha Allah.