Monday, March 23, 2009

sahabat...bantulah aku...aku perlu kamu


Assalamualaikum wbt.....

air itu tumpah kembali..........

tapi apakah tumpahnya ia menyelesaikan masalah....

Ya Allah..lemahnya hamba ini.....

aku jadi kelu, kaku......

hati aku sesak......

tiap pagi aku bangun dengan kerisauan...

bukan kerisauan pada ummat..tetapi lantaran dihimpit tugasan-tugasan duniawi...

kerisauan mengingati mati diganti dengan kerisauan kerja-kerja kampus yang menimbun...

ketakutan kepada murka Allah diganti dengan ketakutan gagal dalam peperiksaan dan menghantar tugasan

nauzubillah....

adakah begitu jauh aku terpesong......

hati aku masih kosong.....aku rasakan satu kehilangan....

dan aku rasakan kegelapan...walau sinar matahri memancar terang....

jiwa ini merasakan kegelisahan.....

jiwa kacau......

argh....apakah aku juga turut menjadi robot-robot yang di"setup"kan untuk mencari duniawi sahaja............

Ya ALLAH, ku pohon padaMu bantulah aku............

aku tak nampak hala tuju di hadapan aku.........

tiada peta yang memandu............

seolah berjalan di malam hari dengan lampu suluh yang malap....

sekadar mengelakkan aku dari jatuh tersungkur atau tumbang....

sampai bila lampu suluh akan terus malap......

kemungkinan untuk ia mati adalah dekat......

apakah aku akan biarkan diri aku berada dalam kegelapan

aku terus mencari hakikat hidup ini......


sahabat,
bantulah aku....

aku perlukan kamu


No comments: