Tuesday, March 10, 2009

لا إله إلا الله محمد رسول الله masalah ummah : Heroin cerita JELITA: masih nak tengok juga ke??? takde sensiviti lansung...

kamu kenal agnes monica???
nah baca ni..

Ni ada satu lagi kes yang membabitkan sesetengah pihak yang mahu menghina Islam. Dalam kes terbaru, pelakon drama Jelita, Agnes Monica dalam lagunya yang bertajuk Allah Peduli jelas menghina tuhan kita, Allah. Pe yang aku dapat di dalam forum CariGold, Agnes Monica ni beragama kristian, ayah dia orang kristian tapi maknya orang islam. Camne tu ek?

Bagi aku, lagu ni memang tak leh masuk kot malaysia tapi kalau ada pun, sebab dari internet je. Nape benda2 camni boleh berlaku? Adakah orang islam tu sendiri yang lemah? Atau memang ada agenda di sebalik sume ni? Sama2 la kita terjah...hoho..Jadi di bawah, aku ada sediakan lirik dan videonya. TAPI INGAT!! Jangan ngada2 ikut lirik tu..Takut akidah kita terpesong plak. Lirik dan video tu sekadar renungan bersama je. Apakah yang patut kita lakukan?????

-ALLAH PEDULI-
Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu perkara yang
ku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli
Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti
Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sebab Allah Yesus ku mengerti

*lirik last dalam video tu aku terpaksa potong sebab dah macam keterlaluan sgt.


.....http://x-poshop.via.my/2009/03/agnes-monica-mahu-sesatkan-orang-islam.html.....

2 comments:

Hamba Ilahi said...

Pada dasarnya aku suka juga ngan cerita Jelita ni tapi tak kemana juga kesukaanku. entahla....
makin tak suka bila dapat tau cerita ni...hai... kadang2 hai bukan kadang2 tapi selalunya umat Islam memang tertipu dengan cara yang sangat halus dek kerana permainan mereka yang ingin menjahanamkan Islam. semarakkan obor kecintaan pada Robb untuk kekal dalam sebagai pencinta cinta hakiki. salam ukhwah bah.......

puterinurzahra said...

salam....

yup...sebab tu kena banyak membaca...
kalau xsilap agnes monica ni separuh Islam separuh kristian...

sebab salah sorg parent dia Islam n sorang lgi kristian...tp kesahihannya kurnag pasti...
tp perkara sebegini tidak pelik d indonesia..sebab Islam mereka ada yang Islam Liberal...

islam Liberal....baca tantang ini..

agnes monica menjadi model untuk menarik perhatian ummat Islam terutamanya adik2 dan generasi kecil kita...disogok dgn peribadi yang mulia tapi di sebaliknya adalah untuk mempromosi kan dia sebagai duta pencemar akidah Islamiah...

P/s Sila perhatikan Lirik Matahari...
pengharapan kepada Allah seolah-olah di sandarkan kepada Matahari..salah satu agama majusi yyg dianut masy jahilliah..perbetulkan jika ada yg tersilap