Sunday, April 19, 2009

Aku Takut, Aku Risau, Aku bimbang, aku...hilang tanpa arah..hilang tanpa tujuan


Assalamualaikum wbt...


buat sahabat yang dikasihi Allah sekalian...
saat ini, detik ini, ketika ini, pemilik sementara blog ini tak keruan...
seolah hilang dalam kesibukan manusia mengejar kejayaan duniawi...
saat ini, dia tidak mampu bersuara...
tidak mampu bermunajat kepada Ilahi sebagai hamba yang abadi...

tika ini...diri ini berasa takut, bimbang dan risau...
andai nikmat yang paling berharga di cabut dari kehidupan hamba ini...

hamba ini kerap kali lupa..
kerap putus ada dengan nikmat ALLAH...

saat ini...
tiada kata ingin diungkap...
andai si pemilik sementara blog ini membisu...

dia mohon kalian doakan dia...

dia masih dalam pencarian cinta..iaitu CINTA Abadi untuk Pemilik Sekalian alam..
dia tidak betah dengan manusia-manusia yang seringkali memperlekehkannya..
berjanji dengan janji-janji cinta yang tidak ditunaikan...

jika kalian merasakan dia adalah sahabat kalian,
pantas bantu dia..doakan ALLAH merahmatinya...

dia amat bimbangkan cahaya IMAN dalam dirinya yang kian malap dek kehitaman dosa di sekelilingnya..
dek kerana maksiat yang berleluasa sehingga dia tidak ampuh untuk terus berdiri...
dia pernah di caci, dicerca..dimaki..
walaupun dia tahu Ketika Rasulullah saw ternyata lebih hebat cacian, lebih hebat makian..lebih hebat seksaannya...

tapi dia..dia tidak diseksa sebegitu rupa...
ternyata seksaan fizikal lebih mudah ditangani jika dibandingkan dengan seksaan batin...

hati dan nurani nya terseksa..rindukan hidayah dan cinta pada ALLAH..

hatinya ingin mencintai ALLAH tetapi seolah-olah terhijab..

sahabat..
setiap detik yang dilalui membuatkan dia berfikir...

mengapa kita harus hidup..

apa tujuan kita??

pernahkah kalian berada dalam keadaan itu...

berfikir mencari hakikat dan kebenaran dalam kehidupan...

berfikir mencari hakikat kepada siapa cinta kita harus diabadikan...

berfikir mencari hakikat keimanan kita kepada kita harus diberikan kepada siapa...


disini ku pohon maaf dari sahabat sekalian...andai selepas ini aku tidak bangun lagi untuk terus berdiri...
untuk meneruskan tarian jari...
untuk berjuang mencari cinta Ilahi...

aku juga ingin berpesan kepada kalian...
carilah CINTA hakiki itu...

cukup sampai di sini...
aku sudah tiada kata-kata lagi...

...
...
...
...

andai aku membisu...

usah dipersoalkan...cuma doakan aku...

...
...
...
...
...

~~~~~~~~~~~~pemburu CINTA hakiki~~~~~~~~~~~

3 comments:

Anonymous said...

salam..pa maksud kitak ya...pa pun..nang hidup tok sik lari sgala dugaan ya...ya la ya kitak smua mok juak mengatasinya ...all the best..

Nurul S Othman said...

ntah..kmk pun xtauk pa kmk taip ya..taip tgh fikiran bercelaru bah ya...

macam di fikir..byk gk kmk nk taip ariya tp stop jak la...mun x makin xpaham kmk pun..apatah gik org len yg baca..

apapun doakan kmk la hoo

Nurul S Othman said...
This comment has been removed by the author.