Friday, April 10, 2009

Untuk Adik Amirah, khaty dan the gang...Terima Kasih buat kalian


Assalamualaikum
sahabatku yang amat ku kasihi dan
kurindui..Duhai sahabatku sayang,telah lama kita tidak bersua,namun wajahmu tetap terpahat kukuh didalam hatiku..Sahabatku,selamat berjuang dalam mengejar ilmu dan
lakukanlah itu semua kerana ALLAH semata2..

mun kitak asa
dirik kitak tang layap jak...layarilah iluvislam.com..mesti
ktk akan dapat somethings yang boleh remind kita balit

istimewa untuk kitak.......

Kawan bertahun kita bersama
Bagai semalam baru bersua
Kawan dihadapan oh! Indahnya
Kita bersama berkelana

Namun kita jauh di dunia sendiri
Bekalan sendiri(semangat sendiri) Impian sendiri
Meski pun jauh namun kita tetap bersama
Dek ruang yang memisahkan kita

Kawan hidup ini umpama langit yang tidak selalu cerah
Kawan hidup ini umpama awan yang tidak selalu putih

Ingatlah bintang-bintang di langit Takkan terus berkelipan
Ingatlah pelangi yang indah Pasti akan hilang

[ Kawan lyric found on www.lirik.tv ]

Kawan jangan biarkan dirimu
Seperti rama-rama
Cantik namun akhirnya menjadi perhiasan di dinding

Kawan jangan biarkan dirimu
Umpama lipan dan kala
Berbisa namun akhirnya menjadi perhiasan di meja tulis

Oh! Kawan jadilah seperti si matahari
Membakar diri demi insan sejagat

Oh! Kawan jadilah seperti bulan purnama
Menerangi malam yang gelap gelita

Menunjukkan jalan demi ummat semesta
Menunjukkan jalan demi ummat semesta ( 2X )

buat adik: akak sayang adik semua...
andai ada masa dan ketika InsyaALLAH kita jumpa semula
lagipun umah kita x jauh bah.leh la g jlan kt kampung kmk kelak ar...

tok amirah: besar tanggungjawab yang adik galas..
dan terima kasih sebab sanggup pikul tanggungjawab ya..


Salam Rindu Dari Perantauan


awan...
bila rasa ingin menangIs..
hubungilah aku..
bukan aku nak suruh kau berhenti menangis...
tapi mungkin aku boleh menangis dengan kau...
tapi tak leh ramai sangat..
nanti habih air mata aku...
kawan...
jika terasa tiba2 nak melarikan diri....
jauh dari masalah...
hubungilah aku...
aku takkan suruh kau berhenti..
tapi.. mungkin aku akan berlari bersama kau agar masalah
kau boleh selesai...
tapi jangan laju sangat, aku lari tak larat...,
aku nak kejar..kaki aku pendek...

kawan..
jika kau kecewa keluargamu tak bahagia..
beritahulah aku..
aku takkan buat kau benci kepada ibu bapa kau..
tapi..terimalah segala ketentuan Allah...

kawan..
jika kau kecewa dengan hubungan kawan kau tu satu hari
nanti...
ceritalah pada aku..
aku takkan sebut nama perempuan/lelaki
itu...tetapi..cubalah jadi lelaki/wanita yang lebih
soleh/solehah...
tetapi kawan..
jika suatu hari aku berdiam diri..
aku tidak membalas message kau..
aku tidak angkat panggilan dari kau....

hubungilah aku segera...
sebab waktu itu aku.. ermmm.. aku perlukan kau...
atau aku sudah tiada lagi di dunia ini.

buat adik:
sesiapa sahaja yang menganggap diri aku ini sebagai kakak...percayalah aku sangat menyayangi kalian...
walau pertemuan kita hanya singkat namun disebaliknya ada kemanisan yang kita tidak mampu gambarkan dengan kata-kata



p/s sungguh berpuitis aku kali ini...:)

1 comment:

Hamba Ilahi said...

memang puitis gilaaaaaaaaaaa
papun sempat juga aku menyanyi lagu kawan hahha
aku cadang nak wat lagu tapi entah bila tajuknya nurul sebtuyah yang puitis.