Friday, April 17, 2009

Wahai sahabat yang dirahmati ALLAH


Wahai sahabat yang dikasihi Allah…

Bacalah dengan nama Tuhan yang menciptakanmu….sujudlah dan bermohonlah kepadaNya.

Allah adalah Tuhan yang mecnciptakan segala sesuatu. Tiada yang disembah melainkan ALLAH, dan Nabi Muhammad pesuruh ALLAH.

Basahkan lidah dengan memuji Allah. Basahkan matamu dengan tangisan taubat kepada Allah.

Wahai sahabat yang dicintai Allah…

Berdoalah kamu kepada ALLAH, sesungguhnya doa adalah senjata paling ampuh bagi orang-orang yang bertaqwa…

Ya ALLAH, dengan ilmu-Mu atas segala yang ghaib dan kekuasaan-Mu atas segala makhluk, hidupkanlah aku selama Engku ketahui bahawa kehidupan itu lebih baik bagiku.

Ya ALLAH, aku memohon kepada-Mu kalimat ikhlas, rasa takut pada-Mu dalam suka dan marah, dan kesederhanaan ketika kaya dan miskin.

Aku mohon kepada-Mu kenikmatan yang tidak pernah habis,

aku mohon kepada-Mu kebahagiaan yang tidak pernah terhenti,

aku memohon kepada-Mu keredhaan untuk menerima ketentuan,

aku memohon kepada-Mu kesejukan kehidupan setelah kematian,

aku memohon kepada-Mu untuk dapat memandang wajah-Mu, merindukan pertemuan dengan-Mu tanpa derita yang menyengsarakan dan tanpa cubaan yang menggelapkan.

Ya ALLAH, hiasilah kami dengan hiasan iman, Jadikanlah kami pembaca ptunjuk yang diberi petunjuk. Wahai Tuhan Pemelihara alam semesta.

No comments: